Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@halfo.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

 

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@halfo.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Returer

Returer skickas till vårt lager för returer. Paket som ej hämtas ut, räknas ej som retur.

När du får beställning får du även returetikett.

Om du vill returnera något så ska det skickas till:

HALFO SIA

"Brivmani", Marupes nov. Marupe. LV-2167

Latvia

 

Ej uthämtade försändelser

 

I de fall du inte hämtar ut ditt paket i tid, utan det går tillbaka till oss som ett "ej uthämtat paket" har vi rätt att behålla 399:- i en hanteringsavgift från din köpesumma. I de fall köpesumman ej uppgår till 399:- behålls hela summan av oss.